Thursday, January 15, 2009





Vahel juhtub ka niii.

EDIT:
Sooviti pitsa retsepti.

Pitsapõhja teen ma ise, avastasin kunagi Qsti blogist (suurepärane toidublogi minu meelest üldse) ühe ääretult hea pärmitaina retsepti ja see tuleb mul alati välja. Kiiresti valmib, kiiresti kerkib, igati mõnus.
Pärmitaina retsept on siin: http://qsti.blogspot.com/2008/03/kohupiima-vaniljestritsel.html

Ja kui tainas on kerkinud, siis rullin ta ahjuplaadile (tavaliselt läheb selleks pool, teine pool läheb kringliks või saiadeks).
Siis määrin peale tomatipastat. Mõnuga. Kui seda pole, siis ketšup käib ka, kuid pasta on parem. Väga koonerdada ei maksa, sest mahlakus on pitsa võti!
Siis läheb peale riivjuust. Just nii! Selleks, et juust ikka mahlaseks jääks!
Siis läheb peale hakkliha, ühe panni kohta kuskil 400 grammi, sibulaga praetud.. Ja enne, kui panni tulelt võtan, panen ka hakkliha sisse veidi tomatipastat. Et ikka mahlasem oleks.
Ja siis läheb peale minul tavaliselt paprika, tomat, hapukurk ja vahel ka oliivid.
Pitsa ääred, mis jäid katteta, teen lahtiklopitud munaga üle.
Ning ahju 200 kraadi juures, ahjus on umbes pool tundi, ma täpselt ei tea, sest ahjud, milles teinud olen, on erinevad ja küpsemisaeg nendes on olnud erinev. Mulle pealegi meeldib piiluda pidevalt, et kuidas on.
Kui pitsa on põhimõtteliselt valmis, ääred helepruunid, siis võtan ta välja ja panen hästi õhukese riivjuustu kihi veel peale. Kokku läheb juustu umbes 400 grammi.
Ja pitsa on ahjus, kuni see riivjuust on korralikult sulanud.

Siis tuleb see kõige raskem osa - peletada teised asjaosalised nii kauaks eemale, kuni pitsa enam kõrvetavalt kuum pole.
Mina aeg-ajalt püüan ära osta - et kui ollakse kannatlikud, siis saab saiakesi/kringlit.

Isu head ja paremat! ;)

3 Comments:

  1. tuulealleaa said...
    paluks väga pizza retsepti kui pole saladus just! tänan.
    Kai-Epp said...
    Ja täiendasin postitust. :) Aga palun. :)
    Anonymous said...
    Taname huvitavat teavet

Post a Comment